Samen kijken wat wél kan

Laten we samen kijken wat wél kan

Juist in deze periode, waarin veel activiteiten wegvallen die we als vanzelfsprekend en/of noodzakelijk zijn gaan beschouwen. Ineens ontstaat er ruimte, valt hier en daar zelfs een stilte en zijn alleen de vogels te horen. We worden gedwongen om nieuwe keuzes te maken; bewust te zijn van onze beslissingen. Gewoonten eens onder de loep te nemen. Wat kan en/of wil ik nog wel en wat beslist niet meer?

Consulten

Weet dat Huis van Bewust-Zijn beschikt over een kleinschalige praktijk, zonder wachtkamer. Hierdoor ben ik gewend mijn afspraken ruim te plannen. In deze periode pas ik extra hygiëne toe en maak schoon na elk consult. Ook bied ik de mogelijkheid voor online consulten. Dat doe ik al enkele jaren, naar volle tevredenheid van de cliënten.

In de praktijk of online

Laten we samen afstemmen welke vorm het beste bij jouw situatie past: online of in mijn praktijk. Dat laatste vanzelfsprekend op voorwaarde dat zowel jij als ik in goede gezondheid verkeren en geen symptomen van verkoudheid of griep hebben. Ook goede hygiëne is een voorwaarde.
Juist ook in deze tijd wil ik er voor je zijn, wanneer je behoefte hebt aan reflectie, aan helderheid, stressvermindering en emotioneel evenwicht.

Voorschriften

Voor afspraken in de praktijk houd ik mij aan de volgende regels van het RIVM:
1. Ben je in de afgelopen 14 dagen in een risicogebied geweest?
2. Ben je in direct contact geweest met iemand met het Corona-virus?
3. Heb je één of meerdere van de volgende klachten:

Verkoudheid
Hoesten
Luchtwegklachten
Koorts (>38 graden)

Als je op een van deze drie vragen positief antwoordt, kan ik je helaas niet ontvangen en zul je contact moeten opnemen met de GGD of je eigen huisarts.

Goed voor jezelf zorgen

Ook geef ik wat tips die je kunnen helpen om goed voor jezelf te zorgen. Niet alleen nu, maar als gewoonte.

  • een goede spijsvertering is de basis voor een goede gezondheid
  • eet vers bereid voedsel en varieer daarbij met kleur en smaak
  • kruiden en specerijen zijn niet alleen lekker; ze helpen je vertering en daarmee je gezondheid
  • drink voldoende warm water en kruidenthee
  • ga wat vroeger naar bed dan je gewend bent
  • zorg voor lichaamsbeweging; geniet van de buitenlucht
  • wissel inspanning en ontspanning met elkaar af; even “niets” doen op z’n tijd mag!
  • drink regelmatig een weerstandverhogende thee, aanbevolen bij griep